Vilka fastigheter tillhör Veddige vägförening?

I första hand är det fastigheter belägna inom Veddige samhälle, benämnt Veddige GA2, GA står för gemensamhetsanläggning.
Veddige GA2 är ett geografiskt begränsat område. Gränserna för området beslutades så sent som 2005 och alla fastigheter inom området tillhör och har andel i vägföreningen.

Utöver den centrala samfälligheten finns det några närliggande samfälligheter som i sin tur har andelar i Veddige GA2.
Exempel på det är Vabränna GA1 med 40 fastigheter i Järlöv och Vabränna Samt Hed GA1 med 53 fastigheter på Hed, Moa, Vagnabäck, Ramstorp med flera.
Vabränna GA1 har gemensamt andelstalet 5 och Hed GA1 har gemensamt andelstalet 2 i Veddige GA2. I praktiken innebär det att ni som tillhör dessa har rösträtt på våran årsstämman.

När vi skickade ut informationen om att flytta årsstämman med anledning av restriktionerna för Covid-19 ville vi inte välja bort några fastighetsägare som på något sätt har andelar i Veddige GA2.